Intaro.nl
Image default
Marketing

Feiten en fabels over linkbuilding

Je hebt er misschien weleens van gehoord, linkbuilding plaatsen. Dat is een manier om meer mensen naar jouw website te krijgen. Dat gebeurd doordat links op relevante website naar jouw website leiden. Dit zorgt er dan vervolgens weer voor dat jouw website hoger in de lijst komt van zoekmachines. Dat is natuurlijk wat je wilt, meer mensen naar jouw website en dus als het goed is meer klanten. Maar het is een lastig begrip en best technisch. Veel mensen snappen het niet precies en er hangen ook heel veel fabels in de lucht. Zonde want het is een goede online marketing strategie. Maar welke fabels kloppen en welke niet, dat is handig om te weten voor je hierin bijvoorbeeld investeert of juist niet.

Alleen websites die jouw onderwerp delen

Het eerste wat veel wordt gezegd over linkbuilding is dat alleen links helpen van gerelateerde website. Je denkt misschien logisch want het moet natuurlijk wel bij jouw website horen anders werkt het niet. Dit is maar deels waar. Het is helemaal niet erg als het niet altijd op elkaar aansluit. Daar is vast een reden voor. En het zorgt er alsnog voor dat mensen bekend worden met de website en jouw product. Daarnaast zit er ook een voordeel aan, een concurrent komt niet zo makkelijk aan deze link.

Nog eentje dan!

Je wil met linkbuilding natuurlijk zoveel mogelijk bezoekers van jouw website behalen, veel klanten en bekendheid. Daarvoor moet je website wel te zien zijn, logisch. Veel mensen zijn bang dat linkbuilding zorgt voor een penalty. Dat betekend dat je een soort van straf krijgt en je website niet meer te zien is. Klinkt als een nachtmerrie. Maar dit is alleen als links niet natuurlijk zijn of om een andere manier twijfelachtig. Als je het uitbesteed aan een professioneel bedrijf hoef je hier dus niet bang voor te zijn.